Ugrás a fő tartalomra

Csont és csók

Volt idő mikor az aszfalton gőzzé vált az eső,
Mikor a talpunk alatt délibábbá olvadt a gumicipő.
Az arcunkat a nap sugarai színezték, s szégyenükben
A csontos arcodra lehelt mondatoktól még a pipacsok is elpirultak.

Belepirultunk mi is a kedves csókokba,
Miközben eveztünk a nedves csónakban
Mindig egyfelé néztünk, megvolt a tempó,
Ritmusra hullámzott a vizes test - Óh.

Akkoriban nem volt értelme a rúzsnak,
Úgyis hamar eltüntetted -
Jobban örültél a nyers húsnak.

Képtalálat a következőre: „lipstick graphic”

Éhes voltál reggel, délben, este
S én anyaként etettelek erőn felül -
Falánk voltál, de legalább csupa derű.

Sokszor az ágyba vágytunk, lázasan feküdtünk
Egymástól betegen - egymáson feszesen.
Úgy tudtuk ebből nincs kiút,
Kínjainkra örök gyógyír: ez a szerelem.

Lassan másképp kezdett fújni a szél
leveleket, ágakat görgetett elénk
Barna színünk kopottas -
A táj meg kicsit unalmas lett.

Te és Én, másban kerestük a mámort
De ez a folyékony kezdte lekörözni Ámort,
Kevésbé mart már a 40 fokos szesz
Mint a káros szenvedélyem és hogy nincs szex.

Az ajkam egyre többször maradt száraz,
A matt rúzs gyakran a barázdákba száradt.
Fehér éjszakák halvány emlékeként piroslott
A szenvedély kapuján, mint fényújság villogott.

Volt, hogy tapogatóztam, csókolsz-e majd este
Te biztattál, fessem nyugodtan a számat vörösre
Közelségem nélkül úgyis kibírod könnyen -
Vállvetve nézted ahogy szemem átvált könnyesre.

Később a csizmámra száradt a só,
mert tél volt már, kevés hó.
Engem megfújt a hideg, északi szél
Beteged lettem - ez tiszta, mint a jég.

Fáztam nagyon, de elfelejtettem
Merre találok meleget -
A tűztől messzire sodródtam,
és a memóriámban nagyot csalódtam.

Ahová visszamentem -
Nem volt se meleg, se füst
Hamvaiban fulladozott
Egy régen parázsló tűz.

Egyik pillanatban enyém, a másikban hiánycikk
Magyarázatot sosem kaptam - ebből adódik
Nem értem miért vonták meg tőlem az életet adót
Mint kóbor kutyától az otthont s élelmet adót.

Négykézláb álltam a saját ajtóm előtt
Némán kérleltelek: kérlek, engedj be
Hasztalan vártam, hogy táguljon a rés
Kitartóan ugattam, hátha észhez térsz.

Kizárva, a küszöbről néztelek
Csontsoványra fogyva - hátha megetetsz
Vagy csupán dobsz elém valamit
Amit elrágcsálhatok a hidegben kint. 

Veszett eb lettem, habzott a szám,
A szeretet hiánya megmérgezett. 
Szelídségem - gyengédség nélkül elszállt
Agyamban csak az ideg rángatott már.

Elszegődtem mellőled,
mert már nem bírtam tovább
Sebeimet nyalogattam,
de nem gyógyulnak tovább. 

El kell felejtselek téged - Te 
Nem érdemelsz hűséget.
Már későn.. majd rájössz
Sosem küzdöttél eleget értem - Se.

Hosszú tél után, hiszem tavasz jön
Új színek, új fények ráncolnak 
Arcomon a mosoly első jelei táncolnak
Belenézek, belemerek: most a tükör jön

Fogsoromat szorítom és a kezemet ökölbe
Soha nem fogadok többé senkit örökbe!
Most vegyszerrel sikálom a számat, 
Hogy a barázdákból kitisztítsak párat.

 A történet végére akkor kerül pont
Mikor az ajkamról lekopik
Az álom ami egykor valóságos volt
De mára már csak egy fájdalmas folt.


Megjegyzések

  1. ...most már kezdem érteni... :-/,
    de felhők mögül elő búlyik a nap, s virrad majd
    a gödörből pedig csak kifelé vezet az út, s
    mikor felérünk a hegytetőre és visszanézünk,
    tudjuk majd az út mi mögöttünk van teli volt,
    kalanddal, izgalommal érzelemmel, fájdalommal, teherrel, de fent vagyunk, felértünk, s ki ott lesz velünk ... :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

emlék-párologtató

Elpárolgó füstös memória A fejek fölül hol a glória?  Négy fal közé zárva gomolygó Ködben várakoznak a toporgók Szabadság érzéssel választottak börtönt Táblázott kiút? Innen nincs exit rögtön Lassú világban fanyar ízű az elmúló idő  Szahara szájú szeretők - igazából kik ők? Csinos arcok, formás testek: a fiatalság bonyolult és merengő Lázadás és káosz: szemfehérjék izzó mosolyában senyvedő  Hazug oxigén - fénytelen torkokból fújt mesék illannak el  Egyszerű bájukkal a lét elviselhetetlenségét tompítják el Átlátszatlan, bemattult poharak szélére száradt érzést sikálók Tükör mélyére mászó, magukra visszanézők: hamisból kiszállók Elharapott ínyrózsaszín ígéretek: remény illatú fogadalmak Múló zsibbadás után fül-zúgnak a megváltó forradalmak

csőlátás

zöld szemek alján feneketlen kút, nem áll víz ott túlcsorduló érzéseket kivezető örök-forrást sírok törékeny újságpapír - betűk, kontextus - átlátom az instant messzelátót nyirkos tenyérrel formázom fókuszban a szégyenlős táj, ősz-színekkel takarózik a horizontot kémlelem, miközben a kétely vakarózik vad és szelíd szikrákat szórnak az illékony képzetek szűk távcső keresztmetszetében szorítom a két kezed félek éles könnyeket szül a gondolat, ha torkomon akad döntök: hallhatóvá gyúrom még ha viszonzatlan is marad elárulom félszegen: kettőnket látom egy poszterszerű helyen vakít a szerelem, melengető fények kápráznak a szemüvegen

aki éjjel..

a műanyag pohár el dobható, nem kérdé s használttá a tiszta is könnyen rontható felszínes helyről inni  üdítő érzés vibráló városi lelket összeroppantó sok hiábavaló pohártöltögetés után valódit keresel és ez igazi áldás remegő kézzel festettet kutatsz bután  felhajtod a korai piacot: Ő vár rád   marasztalni akarónak igazi melós szépség idő míg száj és perem egymásra talál   porcelán csészében kortyolható mélység sűrűjében teafű, abból oldódik a halál  Hitka Viktória - Porcelán csésze